Træningsøvelser for TræningsPavillonen 1 - 2 - 3

Udendørs motion og styrketræning med overdækning​

Styrketræning kan gøre hverdagen lettere for alle. Det anbefales, at voksne er fysisk aktive mindst en halv time hver dag. Det er aldrig for sent at begynde. Det er sjovere at være flere sammen.​

De tre udgaver af TræningsPavillonen har mange forskellige redskaber, som kan bruges til at træne alle muskelgrupper. Varier træningen, byg formen

langsomt op og træn så mange forskellige muskelgrupper som muligt.

Redskaberne kan bruges til flere former for træning:

  • Styrketræning og konditionstræning
  • Balancetræning og koordinationstræning
  • Bevægelighedstræning
  • Massageog strækning

I TræningsPavillonen kombineres traditionelle øvelser med mere alternative udfordringer. Redskaberne udfordrer til at balancere, hænge, svinge, surfe,

kaste, løfte og meget mere.TræningsPavillonerne er også udformet, så de tilgodeser en ældre målgruppe. Det bliver en legeplads for unge og voksne.

Træning i Træningspavilloner kan kombineres med anden motionsaktivitet i naturen, f.eks. løbe-, vandre- og cykelture.

OPVARMNING - især inden styrketræning. Opvarmningen kan indgå som en del af konditionstræningen og evt. suppleres med sving, strækning,

”skyggeboksning” o. l.

KONDITIONSTRÆNING - f.eks. gang, cykling, løb, svømning. Helst i moduler på 10 minutter eller mere. I TræningsPavillonen kan det bl.a. være

”steptrin” og ”skisurferen”. Minifodbold og andre spil og lege har også god effekt.

STYRKETRÆNINGEN - kan foregå i TræningsPavillonen. Træn mave, ryg, ben, armbøjerne og armstrækkerne - og gerne kombineret med bevægelser,

hvor mange forskellige muskler belastes - som i ”trapezen” og ”ribben”. Begynd med moderat belastning, så du kan klare 10-12 gentagelser.

Gennemfør 3-4 sæt eller omgange med en lille pause ind imellem. Når muskelstyrken er god, kan du belaste så meget, at du giver op efter

kun 5-8 gentagelser.

Lav dit eget træningsprogram

Muskeludholdenhed trænes med flere og hurtigere gentagelser, inden muskelgruppen giver op. Belastningen er moderat og tempoet ret hurtigt.

Gennemfør 2-4 sæt ved hver træning.

Bevægelighedstræning eller strækning gør det lettere at nå længere ud i bevægelserne og at koordinere bevægelser bedre. Bevægelighedstræningen

indgår i flere af øvelserne i TræningsPavillonen - f.eks. skisurferen, vrideren, trapezen, ribbeøvelser - Virkningen er bedst, når strækkebevægelserne

foregår i et roligt tempo.

Balancen- og koordineringstræning i flere af redskaberne i TræningsPavillonen. F.eks. kastehjulet, skisurferen, balancebrættet, trapezen.

Husk ved træning:

  • Let opvarmning før styrketræning
  • Konditionstræning (få pulsen op) 3-5 gange om ugen
  • Udstrækning og massage efter træning er godt og giver velvære
  • Varier træningen og byg den langsomt op​

​Træningsøvelser til Træningspavillon 1

Træningsøvelser til Træningspavillon 2​

Træningsøvelser til Træningspavillon 3​

Vi arbejder på at etablere samarbejde med fysiske trænere, som kan tilknyttes de lokale platforme med TræningsPavillonen. Kunne I tænke jer af vide mere om dette, er I velkommen til at kontakte os. Tryk her.​

De danske TræningsPavilloner er ganske unikke. Deres lige findes ikke på markedet. TræningsPavillonerne er overdækkede træningsstationer, som tilbyder alsidig og funktionel træning i den fri natur og samtidig fungerer som mødeplatforme for udendørs aktiviteter. Træning bliver let, legende og udfordrende. De er konstrueret til voksne, men da de også er tilgængelige for børn, er de udformet, så de opfylder sikkerhedskrav til legepladser. De er holdbare, multifunktionelle - og dansk designet kvalitet til det nordiske klima.

​KONTAKT INFORMATION:

TræningsPavillonen ApS

Telefon: +45 40​​ 15 ​10 62 / +45 51 20 80 10

Mail: Info@trainingpavilion.com

​TræningsPavillonen

Den Danske Designpris i 2007.

© Copyright - TræningsPavillonen ApS